ایام سوگواری امام حسین (ع) تسلیت باد

شرکت فنی مهندسی نگهداشت کاران فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) را به همه مومنین و رهروان راه آن حضرت تسلیت عرض می‌نماید و امیدواریم که از امام حسین(ع) درس آزادگی و حق طلبی بیاموزیم و از هم پیمان شدن با باطل تبری بجوییم.

حکومت عدالت‌کُش معاویه با مرگ وی به پایان رسید و با توجه به آن که حکومت یزید، هنوز تحکیم نشده و متزلزل بود، بهترین فرصت پیش آمده بود تا مردم آزادیخواه نیروهای خود را متشکل کنند و خلافت اسلامی را به مرکز اصلی خود بازگرداند و اجتماع ناسالم و رنجوری را که زیر ضربات شلاق و حکومت ضد اسلام معاویه چون بیمار محتضری شده بود از چنگال اهریمنان  برهانند. در آن زمان لایق‌ترین شخصیتی که مورد احترام دوست و دشمن بود و حقاً او می بایست در این موقع حساس با در دست گرفتن قدرت، خلافت جهان اسلام را از این وضع پریشان نجات می داد، حسین‌بن‌علی(ع) بود.

امام حسین(ع) سومین امام شیعیان، در حرکتی اعتراضی علیه حکومت یزید بن معاویه از بیعت با حاکم مدینه به عنوان نماینده یزید خودداری کردند و از مدینه خارج شدند که این قیام به شهادت امام حسین(ع) و یارانش در دهم محرم سال ۶۱ هجری و اسارت خانواده‌اش انجامید.

قیام سید الشهدا زمینه‌ساز حرکت‌های اعتراضی بعدی مانند قیام توابین و قیام مختار شد که با هدف خونخواهی امام حسین(ع) صورت گرفتند. همچنین درباره چرایی و اهداف قیام امام حسین(ع) تحلیل‌های متفاوتی وجود دارد. برخی آن را با هدف گریز از بیعت با یزید دانسته و برخی دیگر آن را در راستای امر به معروف و نهی از منکر ارزیابی کرده‌اند.

این ایام از سویی یادآور رنج و مصایب آن حضرت، خانواده و یاران باوفایش در صحرای کربلاست و از سوی دیگر یادآور ایستادگی بر حق و دوری جستن از باطل است.